Thursday, March 22, 2012

MANGSA TUKAR TANPA BINCANG

Utusan Malaysia
22/3/2012


SAYA penjawat awam yang menjadi mangsa pertukaran secara pentadbiran. Saya tidak layak elaun tanggung kerja, sasaran kerja tahunan yang tinggi serta bebanan kerja yang tinggi kerana tidak mengambil kira pertukaran secara pentadbiran. Persoalan yang hendak ditimbulkan ialah:

Mengapa tidak ada perbincangan sebelum pertukaran itu dilakukan?

Mengapa pihak atasan hanya mengambil jalan mudah melakukan pertukaran secara pentadbiran tanpa mengambil kira kesan terhadap organisasi itu sendiri?

Adakah pihak atasan tidak sedar pertukaran secara pentadbiran mendatangkan ketidakadilan dan tidak mewujudkan situasi menang-menang kepada pekerja.

Saya berharap CUEPACS dan JPA memandang serius permasalahan ini. Saya juga berharap permasalahan yang saya hadapi ini akan menjadi rujukan atau panduan jika ingin melakukan sebarang pertukaran bindang pentadbiran pada masa akan datang.

No comments:

Post a Comment